Bangkok, a great city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel & Mara - WaarBenJij.nu Bangkok, a great city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel & Mara - WaarBenJij.nu

Bangkok, a great city

Door: Merel & Mara

Blijf op de hoogte en volg Merel & Mara

26 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Battambang - Bangkok
Weer een lange rit voor de boeg. Dit keer van Battambang naar Bangkok. Tot aan de grens met Thailand lagen we in een slaapbus met z'n tweeen op een bedje. Lekker knus! Uiteraard was dit niet onze schuld, maar onze hostel-eigenaar was zo bijdehand om ons veel te lang te laten wachten, dus onze bus was natuurlijk al lang weg. Eenmaal liggend op een vies sprei, was het allemaal wel weer prima.

Bij de grens aangekomen moesten de standaard formaliteiten afgewerkt worden. Tijdens het wachten raakten we in gesprek met Rob de Engelsman en Simon de Duitser, die vanaf dat moment onze medereizigers werden voor die dag. Na een hoop gedoe rond de grens vertrok onze minivan een paar uur later richting Bangkok. Een hele gezellige rit!

Bij aankomst in Bangkok zochten we ons hostel op en spraken we af met de jongens te gaan eten. Van het eten kwam een drankje en van het drankje kwam een avondje stappen. Alle kroegen en discotheken sluiten hier om 02.00 uur, maar het feest begint hier dan ook al vroeg. Om 20.00 uur gaat iedereen al los op de Khao San Road - de backpackers area vol gezellige straatjes met een hoop restaurantjes en veel lekker eten. Niet alleen in de discotheken, maar ook op straat wordt flink gedanst. Kangnam style is hier een grote hit!

Na uiteindelijk toch nog een hele lange nacht, besloten we dag erna te relaxen met een voetmassage.

De volgende dag kon Mara niet meer op haar rechter voet staan, oorzaak onbekend. Maar weer een dag niks doen was geen optie, dus met wat aspirientjes op, zijn we met Simon naar de Sunday Market gegaan. Een van de grootste markten ter wereld. We hebben een hoop leuke en mooie spullen gezien, maar onze backpacks zitten helaas nog te vol!

Maandag was onze "tempeldag". In onze lange gewaden kwamen we bij het Royal Palace aan, het grootste tempelcomplex van Bangkok. Maar wegens een ceremonie voor de Thaise bevolking mochten wij hier niet in. Tijd voor plan B. Een tuk-tuk bracht ons naar de Wat Intharawihan, een immens grote staande budha van 45 meter hoog en de Wat Pho, een groot tempelcomplex met een reusachtig slapende budha.

Dinsdag besloten we een nieuwe kans te wagen voor het Royal Palace. Onze wekker ging vroeg, stonden stipt op tijd buiten en werden voor de zoveelste keer in het ootje genomen. Volgens de tuk-tuk man waren de koning en zijn vrouw 's morgens in het paleis, dus zou het paleis 's middags pas weer voor toeristen open gaan. Ons plan moest dus weer worden gewijzigd. We besloten naar China Town te gaan. Dicht, wegens Chinees Nieuwjaar. Namen een boottocht langs de Wat Arun, prachtig, maar verder viel de boottocht tegen. Kwamen we rond 11.00 uur bij het paleis aan en wat denk je? Natuurlijk, het dromden van de toeristen. Er was geen koning te bekennen! Inmiddels was de dagelijkse ceremonie voor de Thaise bevolking alweer begonnen, dus was het voor ons weer wachten geblazen tot 13.00 uur. En dat hebben we gedaan, we durfden ons niet meer kilometers weg te waden van het paleis. Gelukkig is alle moeite en het wachten niet voor niets geweest. Het paleis en de tempels waren prachtig. Artistiek, vrolijke kleuren, veel goud en prachtige weerkaatsing van het zonlicht. Maar na anderhalf uur in onze t-shirts en omslagdoeken, dreven we bijna het paleis uit en besloten we dat het tijd was om te gaan.

Gister begon Merel haar hevige verkoudheid, dus besloten we de skytrain te pakken. Het uitzicht van de skytrain was minder adembenemend dan we hadden verwacht. De enorm hoge gebouwen, waren ondanks de hoogte van de skytrain, nog steeds erg hoog. Bij de laatste halte zijn we uitgestapt en troffen daar een prachtig park aan, het Chatuchak Park. Hier hebben we een paar uurtjes vertoefd aan de waterkant. Een schildpad kwam ons nog even gedag zeggen. Daarna zijn we teruggegaan naar Siam Center, waar we ons eerste shoppingmall hebben bezocht. We keken onze ogen uit, maar konden nog steeds niks kopen. Uiteindelijk hebben we het voor onszelf goed weten te praten om all-you-can-eat-sushi te eten. De dure Skybar met een prachtig uitzicht over Bangkok, konden wij namelijk op onze buik schrijven. We voldeden niet aan de dresscode; slippers en sportschoenen zijn niet toegestaan.

TIP: Mochten sommige van jullie ook naar Bangkok afreizen, neem dan deze tip in acht, gekregen van een medewerker van de grote-budha-tempel. Blue Asia, oftewel het Thais Information Center is de plek om hostels, hotels en resorts goedkoop te boeken. Hier rekenen ze niet de prijzen voor buitenlandse toeristen, maar die voor de Thaise bevolking. En dat klopt zeker. Vanaf morgen zitten wij dan ook 9 dagen in een resort op Koh Samui voor een zeer goede prijs. Hebben 80,- euro per persoon bepaard!

Om 18.30 uur nemen wij de nachttrein en 17 uur later zitten we op Koh Samui. Eindelijk tijd voor zon, zee en strand!

• 26 Februari 2015 - 08:39

Omaopamontfoort:

Lieve meiden,
    Weer een leuk verslag,maar wij denken terug aan onze Thailandreis,die fantastisch werd verzorgd zonder de door jullie geschetste problemen.
    Het complex van koninklijke paleizen is inderdaad adembenemend mooi,ook de fraaie tuinen met mooi gesnoeide struiken. Lezend over het eten,loop on het water in de mond, maar zijn heel blij,dat jullie het naar de zin hebben en ook nog een goede tip voor Bob. Zijn jullie ook nog bij het complex, geheel bekleed met Delfsblauw bordjes,van een Hollands schip,dat daar was vergaan, geweest? Hiervandaan een mooi uitzicht over de brede rivier met zijn longtails. Jullie reis is natuurlijk veel avontuurlijker dan onze reis indertijd.
    Op naar de volgende ronde met hopelijk een goede boot! Veel liefs van,
    Oma en opa XXX

• 26 Februari 2015 - 09:37

Puck:

Merel en Mara!!

Leuk verhaal, alweer! Toevallig hebben we afgelopen week een film bij godsdienst gekeken over het boeddhisme, de foto's herken ik dus van die film! Fijne reis naar jullie resort en geniet ervan (zeker van jullie ZWEMBAD!!!)

Liefs xx

• 26 Februari 2015 - 09:40

Leslie:

Ik ben weer helemaal bijgelezen! Klinkt allemaal weer geweldig! Nu op naar het echte genieten! Liefs x

• 26 Februari 2015 - 10:55

Marga:

hoi Merel en Mara,
    Wat een super verhaal weer, ik kan het me helemaal indenken wat jullie allemaal beleven daar super meiden!!! Geniet echt van jullie!! Kan niet wachten op het volgende verhaal, veel,plezier in het resort!!!

• 26 Februari 2015 - 11:30

Marvin:

Haha Ik moet zeggen dat die roze omslagdoeken jullie prachtig staan! ;)
    Leuk verhaal weer! Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben, had ook niet anders verwacht! Bij jullie volgende verhaal hoeven overigens geen foto's bij geplaatst te worden hoor! ;) Resorts, strand, zwembaden en zon... denk niet dat dat mooie plaatjes op gaat leveren! ;)

Nou dames! Veel plezier tijdens jullie vervolg in Thailand!

Veel liefs van jullie favoriete Aziaat! XXX

• 26 Februari 2015 - 11:44

Yolanda:

Na 100 minuten te hebben hardgelopen, dook ik achter de computer met een kopje koffie om te genieten van jullie reisverslag. Nou..... en genoten heb ik hoor. Geweldig de meisjes in de roze omslagdoeken. Nu even een tijdje vertoeven in luxe weelde :) ENJOY xxxxx

• 26 Februari 2015 - 18:41

Mirjam:

Weer een schitterend reisverslag. En dames, Floortje stopt met 3 op reis, misschien iets voor jullie. Veel plezier en luiergenot in jullie resort. groetjes van mij

• 26 Februari 2015 - 19:13

Edwin:

Meiden leuk verslag weer.
    Is er ook een filmpje van jullie dans in de roze gewaden

• 26 Februari 2015 - 23:02

Loes:

Leuk meiden! Ook de turtle haha.
    Hopelijk gaat het snel weer wat beter.
    We hebben het resort nog bekeken.
    Ziet er niet vervelend uit. Geniet ervan!
    Vergeet jullie oren niet in te smeren voordat jullie liggen te tukken in het zand.

Heel veel kusjes van ons

• 27 Februari 2015 - 21:11

Jacqueline:

Hai meisjes. Heb weer genoten van jullie reisverslag. En van de bijbehorende foto's.
    Kus Jacq