The first islands of Thailand - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Merel & Mara - WaarBenJij.nu The first islands of Thailand - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Merel & Mara - WaarBenJij.nu

The first islands of Thailand

Door: Mara en Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel & Mara

11 Maart 2015 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Bangkok - Koh Samui
Eindelijk, waar we ons toch stiekem al weken op hadden verheugd, de eilanden! Na vier weken reizen zonder ergens te kunnen zwemmen konden we hier een tijd van gaan genieten. We vertrokken met de nachttrein om 20.00 uur, uiteraard weer anderhalf uur later dan aangegeven. De rit ging hartstikke snel en voor we het wisten zaten we in de bus opweg naar de ferry en vanaf de ferry met de auto onderweg naar het resort. Helaas kwamen we erachter dat onze armen enorm waren verbrand op die korte tocht op de ferry. Dus voorlopig met de armen uit de zon en twintig keer vaker insmeren. We hebben deze dag verder gerelaxt bij het zeer aangename zwembad.

De dag erop het prachtige strand bezocht. Precies zoals het eruit ziet op Google. Perfect! Na heerlijk in de schaduw te hebben gelegen kregen we een aapje op onze schoot. Echt een schatje. We willen nu allebei een aap.

We beleven op het moment eigenlijk niets spannends, maar dat geeft helemaal niet. We genieten optimaal van de zon, het zachte briesje, de rustige golven, het lekkere eten en het onvermoeide uitzicht.

Weer een dag later een scooter gekregen van het hostel en hiermee hebben we het eiland verkend. Mara achterop en hup gegaan. Onze eerste stop, het uitzichtpunt bij Ban Chaweng Noi. Erg mooi, maar niet uitzonderlijk. De tweede stop, Rockey's beach - Hin Ta & Hin Ya (grandfather-grandmother rocks). Ook daar weinig van gezien want het water stond behoorlijk hoog. Dit was wel een prachtige plek met schitterend uitzicht en een leuk schommeltje. Hierna doorgereden naar de watervallen. Helaas kwamen we hier bedrogen uit, want je wordt gedwongen een excursie te doen om bij de watervallen te komen. En aangezien we boven op onze olifantenportemonnee zitten met weinig Bath erin, konden we rechtsomkeert maken. Wij eten hier twee maaltijden op een dag in plaats van drie. We hadden niet ontbeten, dus op naar een restaurantje aan zee bij Nathon. Ondertussen de westkust van het eiland. Ook weer een plek waar je ogen zich geen moment vervelen. Uiteindelijk zijn we verder gereden richting de grote Buddha. Maar hier een verkeerde afslag genomen en deze niet gezien. Na ondertussen al zoveel Buddha's te hebben gezien, ook geen groot gemis. Niet veel later weer terug in Ban Plai Leam.

We zijn hier geen backpackers tegengekomen. Daarentegen wel wat oudere mensen. We hebben de hele middag gekletst met een zeer lieve, hippe, oudere vrouw Jose die ons graag wilde voorzien van wat te eten en te drinken. Ook 's avonds op de markt hebben we ons met oma vermaakt. We kennen nu elkaars levensverhalen. Hier bleef het niet bij want de volgende dag werden we uitgenodigd voor een paar biertjes op haar terras en daarna voor het diner. Heel gezellig! De volgende dag weer gehangen op het strand en 's avonds met Jose naar Fisherman Village geweest, de grote vrijdagavondmarkt. Hier heerlijke sushi gegeten met dank aan oma. Deze avond heeft Merel een behoorlijk dikke spin in de badkamer ontdekt. Ze bleef maar rustig, want anders zou Mara gek worden. Samen besloten de spin proberen te doden met een houten tulp die als decoratie in de kamer stond. Mislukt en hij schoot weg in een hoge plant. Mara heeft lekker zanderig in bed gelegen deze nacht. Toch moest de badkamer de volgende ochtend door Mara worden bezocht toen Merel nog heerlijk lag te slapen. Heldhaftig heeft ze de spin weten te doden met de antimuggenspray en stromend water.

Onze laatste avond afgesloten op Koh Samui met een Chang biertje met Jose en twee Duitse vrienden.

Koh Samui - Koh Phi Phi
Met de ferry, de bus en weer een ferry aangekomen op het toeristische Koh Phi Phi. De eerste dag hier hebben we een poging gedaan een wat rustigere strand te vinden. Hier de hele dag rondgehangen en twee jongens ontmoet. Met een van de jongens gingen we naar een viewpoint, althans dat was het idee want hij was de weg kwijt. Dus we zijn toen maar omgekeerd! 's Avonds naar het feeststrand geweest en gekeken naar de heldere sterrenhemel. Om ons heen viel deze hemel de meesten niet op. Iedereen was dronken en orgies en zoenende woelende stellen op het strand zijn geen uitzondering. Desalniettemin kun je hier heerlijk zitten, drinken en limbo dansen. We hebben hier ook een dagtrip met de boot gedaan. Langs Shark Point, Bamboo Island, Musquito Island, Monkey Beach, Viking Cave, Pileh Bay, Loh Samah Bay en Maya Bay. Uiteraard mocht daarbij een zonsondergang niet ontbreken. Het was een heerlijke dag samen met twee Duitse meiden. We hebben gezwommen in het meest heldere water tussen mooie vissen, gelopen over de witste stranden, geklommen over touwen om bij Maya bay te komen, waar we onze benen en tenen hebben gestoten aan stenen in het water, geboatjumped en natuurlijk lekker gelegen in de zon. Vandaag hebben we weer een stranddagje gehad en vanavond eten we weer met de meiden.

Morgen richting Koh Lipe!

• 11 Maart 2015 - 13:29

Yolanda:

Het klinkt als een heerlijk, luxe, ontspannen, relax leventje! xxxx

• 11 Maart 2015 - 15:02

Omaopamontfoort:

Goede middag dames,
    Weer een leuk verslag en alles gelukkig verlopen,op de verbrande armen na. Leuk met die oma op stap,miste zeker haar kleinkinderen.Zo doe je weer een nieuwe ervaring op. Hoeveel foto's hebben jullie al gemaakt? Dus toch met een scooter op pad geweest, hopelijk wel met een helm op.
    Hier mooi,maar koud weer en de economie klimt uit het dal.
    Vermaak jullie,want na de vakantie wordt het werken en dat zal wel even wennen zijn!
    Dikke kus van oma en opa.

• 11 Maart 2015 - 16:25

Edwin:

Lekker meiden. Jullie zeggen niets teveel als we naar de foto's bekijken. Even wat minder grote afstanden met reizen. We lezen in ieder geval niks over 9 uur en stinkbussen.
    En Mara .... Stoer dat je die spin hebt aangepakt ;))

XXX

• 11 Maart 2015 - 19:38

Sabrina:

Eindelijk! Weer een reisverslag! Leuk om weer te lezen wat jullie de afgelopen tijd hebben gedaan en beleefd. Grappig dat jullie met oma op stap zijn geweest. Klinkt als een lief mens. Geniet ervan! Dat doe ik ook, van jullie verhalen. XX

Ps; jullie aan het bier?! vertel!

• 11 Maart 2015 - 21:00

Jacqueline:

Hi meiden. Weer heerlijk genoten van jullie verslag. Mara. Je aap heb je thuis al. Kus. Jacq

• 11 Maart 2015 - 21:01

Jacqueline:

Hi meiden. Heerlijk genoten van jullie verslag. Mara. Je aap heb je thuis al. :)

• 12 Maart 2015 - 22:38

Yvonne:

Wat leuk om dit mooie reisverslag weer te lezen! Have fun meiden en blijf genieten!!!

• 12 Maart 2015 - 23:14

Ed:

Weereedn leuk verhaal. Ook mooi dat het nu meer vakantie lijkt dan een rondreis als backpacker in arme en historisch heftige landen. Geniet maar lekker alle twee en probeer af en toe toch 3x per dag te eten. Groet

• 13 Maart 2015 - 06:08

Jose:

Heb even jullie verslagen gelezen en wie het schrijft doet er niet toe, maar het is ook HEEL leuk en goed geschreven !

Ik kijk uit naar het volgende verslag .... Vanavond loop ik even met de duitse vrienden langs de sushi verkoop, zij zijn er ook gek op !

Prettige reisvoortzetting !

• 29 Maart 2015 - 16:51

Irene Huijsmans:

Hallo onbekende meiden. Ik zal me voorstellen, ik ben een zus van Jose. Leuk dat ze met jullie zo´n plezier heeft gehad. Ja, ze doet van alles en gaat nergens voor opzij. Ze geniet enorm op het eiland, voor haar is het haar eiland. Nog veel plezier op jullie reis. Groetjes Irene